Išsikėliau sau uždavinį, nenadojant mokslinių terminų, apibrėžti, kas yra Internetinis marketingas? Ar pavyko, spresti Jums.
Šiandien galime drąsiai sakyti, kad internetas yra bene pagrindinė bendravimo forma. Prisiminkite, kada paskutinį kartą rašėte tikrą laišką? Elektroninis laiškas patogesnis ir greitesnis būdas bendrauti. Seniau sutikęs gatvėje studijų draugą klausinėdavai, kaip jis gyvena, kaip besilaiko? Dabar užtenka prisijungti prie vieno iš socialinių tinklapių ir visi tavo draugai kaip ant delno. Tūlas žmogus ankščiau skambindamas broliui į Ameriką, sukviesdavo visą giminę įvykui aptarti ir pažymėti. Šiandien tai paprasta, nes daugelis naudojamės Skype. Ankščiau pervedinėti pinigus buvo griežtai bankų prioritetas. Šiandien jau turim Pay Pal, kurio pagalba pinigams pervesti pakanka tik kito adresato elektroninio pašto adreso. Galėčiau išvardinti dar daugybę interneto privalumų, bet šiame straipsnyje norėčiau panagrinėti vieną iš marketingo rūšių - Interneto Marketingą.
Atsiradus galimybei įsigytį prekes internetu (e-commerce), ir sustiprėjus konkurencijai, atsirado poreikis Interneto Marketingui. Nuo klasikinio marketingo internetinis marketingas gerokai skiriasi, nors kai kurios klasikinės koncepcijos išlieka tos pačios. Skirtumai prasideda jau nuo pačios „bendravimo“ pradžios. Žmogui, apsilankius parduotuvėje, žymiai lengviau išsirinkti prekę, kurią galima pačiupinėti, pasimatuoti ir panašiai. Tuo tarpu elektroninėje komercijoje, remiantis statistika, prekės pasiūlai skiriamos tik penkios sekundės, nuo kurių priklauso, ar klientas pasiliks Jūsų puslapyje, ar persijungs į kitą. Turite tikrai mažai laiko, kad patraukti dėmesį. Ir tai dar ne viskas. Jeigu Internautas ieško pagal bendrinius raktinius žodžius, tada iškyla klausimas, ar esate pirmajame puslapyje, pagal tuos raktinius žodžius? Jeigu ne, tai ar Jūsų buvimas iš viso vertas sugaišto laiko. Internautai retai pasiekia antrą, trečią puslapį.
Interneto Marketingo svarba prasideda jau nuo pat projekto idėjos. Žinoma, visada buvo ir bus altruistinių projektų, kurie neuždirba ir nesiekia uždirbti pajamų iš savo veiklos. Bet tai pavieniai atvejai, nes šiandien tai gana brangus malonumas. Tai ir tinklapio gamyba, hostingas, administravimas ir panašiai. Žinoma, galima paprieštarauti, kad atsiradus internete dienoraščio (Blog) galimybei, sąnaudos beveik minimalios. Tačiau dienoraštis visada liks dienoraščiu. Apribojimai tiesioginei reklamai ir t.t. Žinau šimtus istorijų, kada idėja prasidėjo nuo dienoraščio ir po to išaugo į tinklapį, nes tiesiog nebetilpo į dienoraščio rėmus. Nežiūrint į tai, ar tinklapiu siekiama uždirbti ar ne, vis tiek visi siekia savo vartotojo, skaitytojo ar tiesiog dėmesio. Štai čia ir atsiranda Interneto Marketingo svarba. Interneto marketingas - tai ne tik pajamų šaltinių generavimas konkrečiam tinklapiui, bet gali būti ir funkcionalios informacijos pateikimas. Nežinau, ar teko atkreipti dėmesį, bet aš, pasižiurėjęs į bet kurį tinklapį, galiu beveik užtikrintai pasakyti, ar tas tinklapis darytas laisvai samdomo (freelancer) web dizainerio, ar buvo kontroliuojamas ir atliktas rimtos web kompanijos. Skirtumas pakankamai ryškus. Web kompanijos atliktame darbe matome vieningą sistemą tiek dizaino, tiek architektūros ir idėjos prasme, tuo tarpu laisvai samdomo dizainerio darbe daug gražių bei visiškai nereikalingų spalvų, o kartais pakankamai sudėtinga suvokti, ką bandoma pasakyti.
Kaip ir minėjau, Interneto Marketingo svarba prasideda jau nuo pačios įdėjos. Ir nesvarbu, ar tai reprezentacinis ar e-komercijos tinklapis. Subrandinus įdėją ir pagaminus patį tinklapį, prasideda antras interneto marketingo etapas -tinklapio „išsukimas“. Moksliškai tai vadinasi SEO - search engine optimization (Optimizacija paieškos jėgainėms). Nerašysiu šiandieną apie tai plačiau (parašiau ta tema jau ne vieną straipsnį ir planuoju dar keletą).
Tęsiant interneto marketingo temą, norėčiau paanalizuoti potencialius tinklapio pajamų šaltinius. Visų pirma, tai būtų konkretaus produkto ar paslaugos pardavimas, jeigu tai e-commerce tinklapis. Antras pajamų šaltinis - banerinė reklama tinklapio rėmuose. Beje, iš to dabar uždirba pagrindines pajamas didžioji dalis lietuviškų tinklapių. Pajamos iš naujienlaiškio. Lietuvoje šis pajamų šaltinis visiškai neišvystytas. Teko kalbėti su daugeliu web kompanijų vadovų apie tai ir visi kaip susitarę tvirtino, kad lietuviai nemėgsta registruotis naujienlaiškiui. Spam‘o baimė ir pan. Aplankiau jau daug lietuviškų tinklapių ir gal tik dviejuose buvo pakankamai patrauklus kvietimas užsiregistruoti naujienlaiškiui. Vienas iš interneto marketingo dėsnių sako, kad prieš norėdamas gauti - turi duoti. Tik vienas iš dešimt tinklapio lankytojų perka pirmą kartą apsilankęs tinklapyje. Vidutiniškai reikalingi septyni kontaktai, siekiant internautą įtikinti įsigytį Jūsų produktą ar paslaugą. Pasiūlykite Jūsų lankytojui kažką nemokamai, gaukite jo elektrononio pašto adresą. Kitame straipsnyje būtinai parašysiu apie e-mail marketingo principus, būdus ir galimybes. Kalbant apie vadinamą spam‘ą – pamirškite. Tai jau praeitis. Vakaruose jie jau toli nuo to pažengę. Įsivaizduokite, Jūs gaunate elektroninį laišką, kuris kreipiasi į Jus vardu. Straipsnio antraštė sukuria deficito pojūtį arba įvardija Jūsų problemos sprendimo būdą, po to Jums pasiūloma pusė knygos (PDF formatu) su Jūsų problemos sprendimu visiškai nemokamai. Beje, užsimenama, kad jeigu Jūs pageidaujate antros knygos pusės, ji Jums bus parduota per pus pigiau nei įprastai. Beje, jeigu užsisakysite šią savaitę, Jums padarys dar dešimt procentų nuolaidą. Prie viso to dar gausite visiškai nemokamai 3-4 papildomas dovanas (Bonus). Bet kaip ir minėjau, apie tai kitame straipsnyje.
Kitas pajamų šaltinis, kurį norėčiau paminėti, tai Partnerystės Programos (Affiliates programs). Kad ir kuo beužsiimtumėte, visada atsiras vietos Jūsų tinklapyje papildančiam produktui ar paslaugai iš taip vadinamų Partnerystės programų. Daugelis tinklapių,užsiimančių komercine veikla, vakaruose siūlo partnerystės programas. Partnerysčių formų būna pačių įvairiausių. Atsiskaitymo ir statistikos sekimo programos pakankamai patikimos. Pakankamai populiaru vakaruose kurti tinklapius, kurie vien tik ir užsiima partnerystės programomis Plačiau apie partnerystės programas -jau kitame straipsnyje.
Autorius: Žydrūnas Sadauskas
Šaltinis: ffdesign-iml.blogspot.com