„YouTube“ naudojamės beveik visi, kasdien, ir pasitaiko, kad nesaikingais kiekiais. Priprasti prie šio tinklapio lygiai taip pat lengva, kaip prie kavos ir praleisti čia galima kokį mėnesį.

Jei tik norite ir galite sau tai leisti, žinoma. Už šį ežerus ir miškus pakeičiantį naują gyvenimo būdą yra atsakingi trys jauni vyrukai, kartu dirbę elektroniniu būdu iš jūsų pinigėlius nuskaičiuojančioje sistemoje „PayPal“.


Greita sėkmė

Trys jauni verslininkai vietoje naujųjų metų ar gimtadienių turėtų audringai švęsti lapkričio 15-ąją – dieną, kai 2005-aisiais metais buvo paleistas „YouTube“. Tų pačių metų lapkritį investicijų bendrovė „Sequoia Capital“ į projektą įmetė papildomus 3,5 mln. dolerių, na, o po pusmečio - dar 8. 2006-aisiais „YouTube“ buvo vienas sparčiausiai augančių interneto tinklapių. „Alexa Internet“ duomenimis, pagal augimą „YouTube“ buvo penktas, gerokai už nugaros palikdamas „MySpace“.

Tarpinį finišą komanda pasiekė 2006-ųjų rugsėjį, kai „YouTube“ buvo parduotas „Google“, kuri šiam projektui įsigyti nepagailėjo 1,65 mlrd. JAV dolerių. Tai kol kas didžiaisias interneto gigantės pirkinys.

Tikriausiai dabar galvojate „na ir neblogai šiems bičams nuskilo“. Ką jie dabar daro: kūrena laužus iš žalių banknotų, o gal keliauja po pasaulį ir kelionių įspūdžiais dalinasi su milijonais „YouTube“ vartotojų? Ir išvis – kas jie tokie?

„YouTube“ neapleido

Menų studentas iš Pensilvanijos valstijos Chadas Hurley dabar užsiėmęs kaip niekad. Jo dienotvarkėje krūvos susitikimų, o galvoje šaudo idėjos, kaip „YouTube“ padaryti dar populiaresnį. Šis vyrukas kaip ir kiti du tinklapio įkūrėjai ir toliau dirba prie savo „kūdikio“.

„YouTube“ vadovas pradžioje ne su „Google“ kavą gėrė, o tobulino tinklapio vartotojo sąsają. Dabar jis laikomas vienu geriausių šios srities žinovų. Chadas, kaip ir kiti du jo kolegos, dirbo „PayPal“, kur jis buvo atsakingas už dizainą.

Ponas Hurley yra vedęs kito puikiai žinomo IT verslininko Jameso Clarko dukterį. Trisdešimties metų vyrui dėl pinigų jaudintis daugiau nebereikės: 2006-ųjų pabaigoje jo banko sąskaita pasipildė gan nemaža sumele - 345 mln. JAV dolerių, kuriuos „Google“ pervedė už „YouTube“.

Visi muzikos klipai – „YouTube“

Taivanyje užaugęs Steve’as Chenas „YouTube“ atlieka technologijų vadovo rolę. Kaip pradžioje, taip ir dabar jis yra atsakingas už technologinę portalo plėtrą bei už sklandų jo veikimą. 29 metų vyras, kaip ir jo kolega Chadas, įtakingo verslo žurnalo “Business 2.0″ 2006-aisiais buvo įtrauktas į 50 svarbiausių žmonių sąrašą.

Chenas nebesvajoja apie tai, kaip uždirbti milijoną, tiesa, jo norai su skaičiais visgi yra susiję. „YouTube“ įkūrėjas siekia, kad tinklapyje iki 2008 pradžios atsirastų visi egzistuojantys muzikiniai klipai. Pinigų stygiaus Chenas šiuo metu jausti neturėtų, nes iš sandorio su “Google” jam nubyrėjo 326 mln. dolerių.

Pirmasis „YouTube“ filmukas

Trečiasis „YouTube“ gvardijos narys - išeivis iš Vokietijos Jawedas Karimas. Į JAV atsikraustęs 1992-aisiais, „Svajonių šalyje“ jis baigė IT mokslus bei pradėjo savo karjerą „PayPal“. Kas buvo toliau - jau žinote patys.

Į „YouTube“ įkrovęs pirmąjį video filmuką, Jawedas kiek vėliau pradėjo mokytis Stanfordo universitete, tad prie projekto toliau dirbo kaip patarėjas. Patariamąją rolę jis išsaugojo iki dabar. Tiesa, šiuo metu Jawedas daugiau dėmesio skiria mokslo reikalams, taip pat skaito pranešimus įvairiausiose konferencijose, kur pasakoja apie „YouTube“ sėkmę.

Be šios veiklos vyrukas vadovauja visuomeninei organizacija „Youniversity Ventures“, kuri padeda jauniems, universitetą baigusiems žmonėms, pradėti savo verslą. „YouTube“ pardavimas „Google“ Jawedo banko sąskaitą papildė solidža 64 mln. JAV dolerių suma.

Sekasi ne visur

Beje, trejeto gvardijos vedinas portalas patinka ne visiems. Štai, pavyzdžiui, kažkuo jis labai užkliuvo Tailando valdžiai. Ėmė valdininkai ir uždraudė priėjimą prie jo. Kodėl - galima klausti nebent Budos… Nepatinka jis ir Irano valdžiai, kuri savo šalį nuo „YouTube“ šmėklos išvalyti nusprendė pernai metų pabaigoje. Anot vyriausybės, šis tinklapis paprasčiausiai veda žmoniją iš kelio. Turkija irgi įsižeidė pamačiusi kelis filmukus, kuriuose buvo pašiepiamas jų buvęs kyderis Atatiurkas ir nusprendė, kad paprasčiausias problemos sprendimo būdas – portalo uždraudimas.

Kas toliau?

„YouTube“ idėja paprasta ir aiški – apsikeitimas video medžiaga internete. Nuo kelių pačių kūrėjų patalpintų filmukų prasidėjusi veikla įsisuko lyg galinga centrifūga. „YouTube“ vaizdo apdovanijomai, „YouTube“ vartotojų kongresai, muzikinių vaizdo klipų atsiradimas, „YouTube“ vartotojų kuriami serialai ir pan. “YouTube” aktyviai naudoti pradėjo ir marketingo profesionalai, kurie čia rezga gudrias virusinės rinkodaros kampanijas, plintančias iš lūpų į lūpas.

Kas toliau? „YouTube“ televizija? O gal „YouTube“ sausainiai? Yra tekę matyti ir įdomesnių prekės ženklo išplėtimo būdų. Belieka tikėtis, kad „YouTube“, net pasukusi naujais keliais, išlaikys ir savo veidą, ir kokybę.

Autorius: Mindaugas Urbonas

Šaltinis: Alfa.lt