Paklausti, kas svarbiausia sėkmingai reklamai, ko gero, vieningai atsakysite – kūrybiškumas.
Tačiau su jumis sutiktų ne visi. Patyrę vadybos specialistai teigia, kad didžioji dalis reklamų nepasiteisina ne dėl kūrybiškumo stokos, bet dėl menko vartotojų poreikių įvertinimo. Šiuo metu rinkodaroje vis dažniau pabrėžiama techninė reklamos kūrybos pusė. Kaip patartų psichologai: „Galvokite kairiuoju smegenų pusrutuliu“.
Pirmiausia – racionalumas
Verslo patirtis parodė, kad geriausi prekiniai ženklai sukuriami tik nuodugniai ištyrus rinką, supratus pagrindinius vartotojų pasirinkimą lemiančius veiksnius. Jie gali būti suskirstyti į dvi dalis: racionalius ir emocinius. Jūsų reklamos tikslas – apeliuoti į abu šiuos veiksnius, atsižvelgti į pagrindinius tikslinės auditorijos, lūkesčius, kurie atneštų pelną.
Emociniai veiksniai dažniausiai susiję su įvairiomis asociacijomis ir įvaizdžiais, kurių kūryba reikalauja nemažai meninės išmonės. Tai jūsų prekinio ženklo apvalkalas, baigiamoji įvaizdžio kūrimo dalis, todėl būtų išmintingiausią ją palikti reklamos specialistams. Tuo tarpu reklaminės kampanijos pagrindas turi apeliuoti į vartotojų racionalų pasirinkimą. Jis remiasi alternatyviųjų kaštų sistema, taigi jūsų reklamos tikslas savo gaminį pateikti, taip, kad alternatyvieji kaštai atrodytų nereikšmingi, palyginus su jūsų teikiamomis paslaugomis. Norėdami vartotojui suteikti pasiūlymą, kurio jis negalėtų atsisakyti, turite tiksliai žinoti jo poreikius. Tai padaryti padės rinkos tyrimai.
Mažiau jausmų, daugiau proto
Sėkmingos informacija pagrįstos reklaminės kampanijos pavyzdys – JAV naftos verslo bendrovė „M-I SWACO“. 2003 metais savo prekinio ženklo kūrimui įmonė panaudojo rinkos tyrimus. Kiekybiniais ir kokybiniais metodais pagrįsta darbuotojų ir bendrovės klientų apklausa parodė, į ką turi būti nukreipta reklaminė akcija. Pagal įmonės ir klientų supratimą parengtas projektas parodė naujas bendrovės plėtros galimybes. Jį pateikus reklamos specialistams buvo pasiekti puikūs rezultatai - „M-I SWACO“ tapo viena naftos prekybos rinkos lyderių.
„Rinkos tyrimai suteikė reklaminės akcijos pamatą. Be jo vis dar diskutuotume apie idėjų, gulinčių ant stalo, vertę. Mūsų bendrovės įvaizdžio kūrimas paremtas informacijos rinkimu, ne kūrybiškumu.“ – teigia „M-I SWACO“ vadybos direktorius Mike Zoril.
Reklama – tai vartotojų įkvėptas pažadas. Skambios antraštės ne visuomet veda į sėkmę, svarbu, kad jos būtų protingos. Mažiau jausmų, daugiau proto – tai galėtų būti sėkmingo prekinio ženklo pagrindas.
Šaltinis: www.alfa.lt