Sukčiavimai spragsint pele internetines reklamas, rodomas „Google“, „Yahoo“ ir kitų internetinės reklamos kompanijų, gali būti daug dažnesni nei manyta iki šiol.
Tai rodo naujausi „Fair Isaac Corp.“ kompanijos atlikti tyrimai.
Sukčiai dažniausiai tam pasitelkia specialias programas ar samdo internautus, kurie nuolat spragsi interneto puslapiuose rodomas reklamas, nė negalvodami ko nors pirkti. Spragtelėjus trumpą reklaminę nuorodą, rodomą šalia paieškos rezultatų ar įterpiamą į svetainės puslapius, reklamą rodanti svetainė uždirba nedidelę pinigų sumą. Pasak Mineapolyje įsikūrusios „Fair Isaac Corp.“, tuo piknaudžiaujama gana dažnai.
Tyrimo rezultatai, kuriuos „Fair Isaac Corp.“ turėtų paskelbti San Franciske vykstančioje konferencijoje, gali vėl sukelti reklamos davėjų įtarimus, kad už reklamų rodymą jie sumoka per daug. Pasak „Fair Isaac Corp.“ tyrimų grupės vadovo Josepho Milano, išnagrinėjus kai kurių svetainių darbą nuo praėjusių metų rugpjūčio mėnesio, buvo pastebėta, kad apie 10 – 15 proc. reklamų srauto yra nenatūralus. Tai gali būti sukčiavimo spragsint reklamas požymis. Pasak J. Milano, tai yra pirmieji rezultatai, kurie dar neparodo, kaip plačiai paplitusi ši problema.
Dažniausiai sukčiai bando uždirbti patys, spragsėdami reklamas savo svetainėse, arba dirbtinai kelia nuostolius konkurentams, atverdami jų reklamas. Pasak „Google“, turinčios didžiausią internetinės reklamos tinklą, kompanijos inžinieriai ir sukurti programiniai filtrai aptinka tik apie 0,02 proc. netikrų spragtelėjimų. Kompanijos teigimu, ji niekuomet nepateikia sąskaitų už tokius reklamų parodymus. „Yahoo“ kompanija, užimanti antrąją vietą, taip pat teigia sukčiavimų pastebinti nedaug.
Tačiau „Fair Isaac Corp.“ pirminiai vertinimai yra panašūs į „Click Forensics“ kompanijos tyrimų duomenis. Dar kitų kompanijų duomenimis, sukčiavimo atvejų skaičius gali siekti net 30 proc. Žinant internetinės reklamos rinkos mastus, galima nesunkiai suskaičiuoti, kiek pinigų veltui sumokėjo reklamos davėjai. „Google“ ir „Yahoo“ neigia šiuos skaičius, nes jie gali labai pakenkti kompanijų verslui. Per praėjusius metus šios dvi kompanijos pardavė reklamos už 16 mlrd. JAV dolerių.
„Fair Isaac Corp.“ nėra naujokė tiriant sukčiavimus, ji jau 15 metų padeda bankams išaiškinti kreditinių kortelių sukčiavimo atvejus. Visai neseniai ji pradėjo teikti panašias paslaugas sveikatos apsaugos ir ryšių paslaugas teikiančioms kompanijoms. Pasak „Fair Isaac Corp.“, įtarimai pradeda kilti tuomet, kai „Google“ ir „Yahoo“ gautas reklamas pateikia rodyti kitoms svetainėms. Kol reklama yra pačių „Google“ ir „Yahoo“ kompanijų svetainėse, reklamos duomenų srautas nėra kuo nors iškirtinis.
Šaltinis: lrytas.lt