USP – „Unique selling proposition“, taip pat žinomas kaip „Unique selling point“. Išvertus pažodžiui – unikalus pardavimo pasiūlymas, argumentas.

Oficialiame interneto marketingo apibrėžime naudojama „Proposition“, kasdieninėje kalboje „Point“. Žodis „Point“ anglų kalboje turi daugybę reikšmių, kurią pasirinkti, priklauso nuo konteksto. Šis terminas pirmą kartą buvo pasiūlytas 1940 metais, siekiant įvardinti sėkmingų reklaminių kompanijų išskirtinumą ir pasiekimus. Dabar šis terminas taikomas visuose rinkos segmentuose, kai kalbama apie kompanijos išskirtinumą. Šiandieną norėčiau pasidalinti savo mintimis apie taip vadinamo pozicionavimo, arba specializacijos svarbą. Kad geriau suprastumėte USP principą pateiksiu keletą pavyzdžių.


Kalbant apie USP visada pirmoje vietoje pateikiamas „Dominos Pizza“ kompanijos pavyzdys. Tai yra amerikiečių kompanija, kuri gamina picas. Tai viena iš daugelio kompanijų užsiimančių picų pristatymu į namus. Siekdami išsiskirti ir dominuoti rinkoje, jie sugalvojo vieną iš geriausių pasaulyje USP. Jų šūkis skelbia: „Pristatome šviežią ir karštą picą per 30 minučių, jeigu ne, tai pica nekainuoja Jums nieko“. Pateiksiu ir anglišką versija, nes verčiant kartais pusė reikšmės prapuola: „You get fresh, hot pizza delivered to your door in 30 minutes or less – or it‘s FREE“. Beje, tinklapių dizaineriai - pasižiūrėkite, koks paprastas dizainas. Kitas pakankamai žinomas pavyzdys, tai Amerikos siuntinių gabenimo kompanija „FedEx“. Jų USP yra tai, kad kur Jūs besiųstumėte savo siuntinį, jis bus pristatytas per vieną naktį. „When your package absolutely, positively has to get there overnight“. Na, ir dar vienas, jau lietuviams gerai pažįstamas „Red Bull“ energetinis gėrimas. Jų USP skelbia, kad „Red Bull“ suteikia sparnus! „Red Bull gives you wiiings“. Ir nors rinkoje yra daugybė rūšių energetinių gėrimų, galvojant apie šiuos gėrimus, pirmasis, kuris ateina į galvą, tai – „Red Bull“.

Tęsiant temą, Lietuvoje galioja tos pačios taisyklės. Lietuva galbūt nelabai garsi reklaminiais šūkiais, bet specializacijos nauda matosi akivaizdžiai. Neperseniausiai teko susidurti su nekilnojamo turto skelbimais. Buvau paprašytas patalpinti skelbimus visuose įmanomuose skelbimų portaluose Lietuvoje. O jų Lietuvoje tikrai netrūktsta. Patalpinus skelbimus bendriniuose portaluose, buvo tuščias laiko švaistymas. Nebuvo jokių atsiliepimų ir skambučių. Daugelis skelbimų nemokamų portalų priima įvairaus pobūdžio skelbimus ir, mano nuomone, tai apriboja jų pelno galimybes.

Tūlas Lietuvis ginčysis, kad jie uždirba iš banerinės reklamos. Bet aš pateiksiu Jums „aruodas.lt“ pavyzdį. Norint patalpinti skelbimą „aruodas.lt“ portale, Jums kainuos penkis litus ir tai yra pagrindinės tinklapio pajamos. Atsidarius tinklapį pamatysite statistika – kiek skelbimų yra patalpinta. Paskaičiuokit. Įspūdinga? Antra, paimkitebet kurį nemokamą skelbimų portalą ir „aruodas.lt“ portalą bei palyginkite banerinės reklamos kiekį ir kokybę. Skirtumas akivaizdus. Trečia, su nekilnojamuoju turtu susijusios reklamos užsakovas su mielu noru mokės daugiau už galimybę talpinti savo banerį „aruodas.lt“ nei, bet kokiame nemokamame skelbimų portale. Tęsiant temą, antras pavyzdys kurį norėčiau pateikti tai „Alio.lt“. Jų skelbimo portalo privalumas (USP) tas, kad internetinis skelbimų portalas yra susietas su skelbimų laikraščiu. Yra galimybė, patalpinus nemokamą skelbimą internete, užsisakyti ir skelbimą laikraštyje. Užsakymo pildymo gale Jums netgi ir pasiūlys tai. Tiesa, tas pasiūlymas galėtų būti ir truputėlį „agresyvesnis“. Neturiu galvoje priverstinio brukimo, kalbu apie privalumų, tiražo išvardinimą, pakartojimo galimybę su nuolaida ir panašiai. Nieko panašaus ten nebuvo. Tiesiog išvardinta, kad skelbimas toks ir toks. Žemiau skelbimas laikraštyje – neužsakytas, skelbimo paryškinimas – neužsakytas ir panašiai.

Dar vienas dalykas, kuris nepatiko „Alio.lt“, tai skelbimo pildymo procesas. Dėl jų naudojamų technologijų puslapio užsikrovimo laikas labai ilgas. Ir čia dar „vargai“ nesibaigia. Ten yra dar ir tokie klausimai kaip: Kokia seniūnija? Kokia gatvė? Ir panašiai. Kam tai įdomu? Deja, iš mano visų aplankytų skelbimų tinklapių, tai buvo pats nepatogiausias vartotojui portalas. Tiesa, keliuose portaluose buvo pasiūlyta sumoketi du-tris litus, žinutės pagalba, už kuriuos suteikiama galimybė būti paryškintame formate pirmajame puslapyje. Prieš pasirinkdamas šią paslaugą, pasižiūrėjau konkurenciją ir nusprendžiau, kad neverta, nes nespecializuotame portale konkurencija minimali. Antra, čia ne Google, kur visos paieškos baigiasi pirmu puslapiu. Kalbame apie vartotoją besilankantį skelbimų portale. Patikėkite, jis tikrai nepatingės nueiti ir iki 10 puslapio.

Reziumuojant, sakau visiems skelbimų portalų savininkams: jeigu norite išlikti rinkoje ir uždirbti -SPECIALIZUOKITĖS !!! Beje, tas pats patarimas galioja ir kitų rinkos sričių atstovams. Bet apie tai jau kitame straipsnyje.


Autorius: Žydrūnas Sadauskas
Šaltinis: www.esales.lt