Egzistuoja paprasta sėkmės taisyklė Internete: Padaryk savo svetainę naudingą žmonėms ir pranešk jiems apie tai.
Sukurti Interneto svetainę yra tik pirmas žingsnis, o antras, ir nemažiau svarbus, būtų pritraukti į Jūsų svetainę lankytojus ir juos paversti klientais. Tačiau kaip tai teisingai padaryti?
Statistika sako, kad apie 80% lankytojų vienaip ar kitaip svetaines randa per paieškos sistemas, tokias kaip Google, Yahoo, Msn ir kitas. Bet, kad jus rastų, ar užtenka vien tik jose užsiregistruoti? Pateiksiu paprastą, bet akivaizdų pavyzdį:
Užeikite į www.google.lt svetainę ir paieškos lauke surinkite kelias populiaresnias frazes: „nekilnojamas turtas“, “kelionės”. Jums bus išmesti tūkstančiai rezultatų, o svetainės labiausiai atitinkančios jūsų paieškomą frazę bus reitinguojamos nuo viršaus į apačią (kiekviename puslapyje po 10).
Kiek iš tų rezultatų jūs peržiurėsite? Pirmus 100, tai būtų 10 pirmų puslapių? Tikriausiai ne. Labiau tikėtina pirmus 30 arba 3 puslapius, o daugelis turbūt neperžiūrės nei pirmų 5 rezultatų.
Paieška internete leidžia atsirasti naujiems marketingo metodams, nes klientai patys ieško jūsų internete, o ne atvirkščiai. Jeigu šie naršytojai randa jūsų svetainę pagal paieškos rezultatus, jie jau susidomėję jūsų prekėm, paslaugom kitaip jie nebūtų jūsų iš vis radę.
Informacijos surinkimas
Prieš jums pradedant optimizavimą paieškos sistemoms, pirma užduotis yra surinkti kuo daugiau informacijos apie jūsų dabartinius lankytojus ir siūlomas paslaugas. Reikia sužinoti kokio produkto ar paslaugos labiausiai ieško lankytojai, kokias frazes jie naudoja randant jūsų svetainę? Kokias paslaugas jūs siūlote? Kaip jūs ieškotumėte jų Internete, kaip jų ieškotų jūsų lankytojai? Ar jūsų kompanijos arba produktų vardas yra gerai žinomas?
Ar jūsų svetainę galima rasti per populiariausias paieškos sistemas? Ką matote pabandę paieškoti savo kompanijos vardo arba vieno iš jūsų produktų?
Visa ši informacija gali labai praversti prieš pradedant optimizavimą paieškos sistemoms.
Strateginis planas
Šiame žingsnyje reikia nuspręsti, kokie bus pagrindiniai optimizavimo tikslai. Ar jūs norite išpopuliarinti jūsų prekinį ženklą, padidinti pardavimus, pritraukti tam tikrus lankytojus ar keliate dar kažkokius specifinius tikslus.
Apgalvoti kokia, vienkartinė ar ilgalaikė, bus šio projekto strategija.
Raktažodžių sąrašo sudarymas
Kai bus surinkta svarbi informacija, ateina laikas sudaryti jūsų raktažodžių sąrašą. Raktažodžius pavadinsime žodžius ar frazes, kurias žmonės įveda į paieškos sistemas ieškodami jūsų svetainės.
Jūsų tikslas šiame etape yra paimti visą prieš tai gautą informaciją ir sugalvoti kiek galima daugiau raktažodžių, kurie būtų susiję su jūsų svetaine. Venkite per daug abstrakčių raktažodžių. Paprastai raktažodžiai iš vieno žodžio yra per daug bendri, todėl su jais sunku pritraukti žmones, kurie tikrai būtų susidomėję jūsų specifiniais produktais arba paslaugomis. Tokiu atveju galima įtraukti miesto, regiono, šalies pavadinimą, jeigu jūsų veikla apsiriboja tik tam tikram geografiniam plote, arba orentuotis į iš kelių žodžių sudarytus raktažodžius.
Raktažodžių panaudojimas
Šiame etape turite panaudoti jau atrinktus raktažodžius ir optimizuoti su jais savo svetainę. Kiekvienam svetainės puslapiui puslapiui skirkite ne daugiau 2-3 raktažodžių. Jeigu neturite tekstų, juos turite sukurti atsižvelgdami į jūsų tikslus ir frazes, kurių tikitės ieškos jūsų būsimi svetainės lankytojai. Ir nedarykite klaidos įveldami į tekstą netinkamus raktažodžius, nes lankytojai tikisi išvysti informaciją susijusią su jų įvestais paieškos žodžiais, suklaidinti jie gali daugiau niekada negrįžti.
Puslapių optimizavimas
Šiame žingsnyje reikia tobulinti puslapių kodą, kad svetainė būtų “draugiškesnė” paieškos sistemoms. Reikia sudaryti puslapių aprašymus ir pavadinimus panaudojant jau seniau atsirinktus raktažodžius. Taip pat svarbu patikrinti svetainės navigaciją, kad nebūtų neteisingų nuorodų, ir kiek galima palengvinti paieškos sistemų “vorams” naršyti po jūsų svetainę.
Puslapių turinį padarykite lengvai skaitomą tiek lankytojams, tiek paieškos sistemoms. Akcentuojant raktažodžius svarbu nepersistengti ir neperkrauti jais svetainės tekstų, kurie turi skaitytis natūraliai, nes vis dėlto žmonės, o ne paieškos sistemos iš jūsų pirks paslaugas ir prekes. Tikslas yra palengvinti puslapio navigaciją ir leisti suprasti paieškos sistemoms apie ką yra jūsų puslapiai, o to pasekoje jie būtų aukščiau reitinguojami tarp paieškos rezultatų.
Nuorodų kūrimas
Nuorodų kūrimas yra labai svarbus etapas norint pasiekti aukštas reitingų pozicijas. Sukūrę unikalius tekstus savo svetainei, jūs turite aktyviai ieškoti nuorodų iš kitų svetainių, sugalvoti savo nuorodų kūrimo strategiją.
Paieškos sistemų “akyse” jeigu svetainė turi daug į ją vedančių nuorodų, reiškia ji yra vertinga turinio atžvilgiu, ir jai duodamas didesnis svoris. Galite registruotis įvairiuose kataloguose, keistis nuorodom su kitais svetainių savininkais ir daugeliu kitų būdų kurti savo nuorodų tinklą.
Svetainės atnaujinimas
Paieškos sistemos mėgsta dažnus turinio atnaujinimus. Taigi skirkite šiek tiek laiko, įtraukdami į svetainę kompanijos naujienas, naujų produktų/ paslaugų aprašymus ir kitą informaciją. Reguliariai atnaujinamas svetainės turinys signalizuoja klientams ir paieškos sistemoms, kad kompanija yra aktyvi.
Nebijok eksperimentuoti!
Paieškos sistemos pastoviai keičia savo reitingavimo algoritmus, todėl reikia sektis naujienas ir pasikeitimus. Pasikeitus algoritmui, reikia nebijoti praleisti šiek tiek laiko ir paeksperimentuoti. Pasikeitimai neturėtų labai įtakoti jūsų rezultatų, jeigu prieš tai teisingai buvo atlikti visi optimizavimo žingsniai, tai pastovus analizavimas ir teisinga reakcija į pasikeitimus neleis konkurentams jūsų aplenkti, o jums užmigti ant laurų.
Sėkmingas optimizavimas paieškos sistemoms
Optimizavimas paieškos sistemoms nėra lengvas darbas, ir sėkmę galima pasiekti tik išanalizavus ir įvaldžius daugybę smulkių detalių, nuo raktažodžių parinkimo iki nuorodų tinklo sukūrimo. Jeigu Jūs nuspręsite, kad galite tai padaryti patys, patarimai viršuje bus gera pradžia pakelti savo svetainės reitingus tarp paieškos rezultatų.
Šaltinis: Optimizavimas Paieškos sistemoms.