Yra daug priežasčių dėl kurių reklama svetainėje neveikia.

Tačiau kur kas blogiau kai ta reklama yra reikalinga lankytojui, tačiau pastarasis jos nepastebi. Kaip taip gali būti? Pradžioje pakalbėkime, kodėl tekstinė reklama taip gerai veikia paieškos svetainėse?
Kiekvienas lankytojas turi savo tikslą. Gal jis šiuo metu nori sužinoti apie skaitmenines kameras, arba nusipirkti knygą? Bet kokiu atveju lankytojo dėmesys sutelktas į tikslo pasiekimą. Visą kitą jis ignoruoja. Kada vartotojas surenka raktinį žodį paieškos laukelyje, reklaminis skelbimas, kuris atrenkamas pagal raktinį žodį, betarpiškai susijęs su tuo, ko reikia vartotojui. Todėl vartotojai ir skaito šiuos skelbimus, ir spaudžia juos. Žinoma, kad ši reklama patrauklesnė net už patį paieškos rezultatą, nes čia yra reklamos užsakovas. Jis suinteresuotas suformuluoti patrauklų pasiūlymą ir aptarnauti klientą.

Gaudant vartotoją
Taigi sėkmės raktas yra suderinti reklamą su vartotojo tikslais. Šiam uždaviniui tekstiniai reklaminiai skelbimai yra labiausiai tinkami. Grafinė reklama naudojama dėmesio atkreipimui, tačiau su tekstine reklama vartotojo dėmesys jau patrauktas. Pastaruoju atveju reikia pamiršti visas grafines gudrybes ir tiesiog pateikti išsamesnį pasiūlymą nuorodos pavidalu. Svetainė į kurią ves nuoroda (kaip kurti šiuos puslapius skaitykite čia) turi pabaigti visus darbus. Talpinti daug reklaminės medžiagos į Jūsų reklaminį bloką nėra praktišką. Jei Jūs tai darote, ko gero pamiršote kas yra hipertekstas.

Taip pat paieškos rezultatuose, naujienose norėtųsi įdiegti tematinį iššokantį langą. Jei Jūs tai darysite langas bus ignoruojamas. Jis neatitinka vartotojo tikslų. Vartotojo tikslas - perskaityti naujienas, nuveikti tai dėl ko jis atėjo į svetainę. Reklama, nesvarbu kokia patraukli, bus ignoruojama jai ji nedomina vartotojo.
Tačiau tada, kai lankytojas įvykdė savo pagrindinę užduotį gali žvilgtelti reklamas. Atspėkite kas bus? Jis jos nepamatys, nes jau ankščiau uždarė Jūsų iššokantį langą.

Odė pastovumui
Dažnai būna, kad naršome svetainėje ir randame įdomią reklamą. Tačiau dažniausiai ją pamatome tuo momentu kai paspaudėme nuorodą ir laukiame, kol langas persikraus. Mes atsimename, kad čia reikia grįžti ir išnagrinėti šią reklamą. Bet mes negalėsime tai padaryti. Kai grįžtame į seną puslapį ten „kabo“ kita reklama. Taip paneigdama vieną seniausių gerųjų puslapio savybių – stabilumas.

Jau 1984 metais knygoje „Mac kompiuterio išvaizdos taisyklės“ buvo aiškinama, programinės įrangos kūrėjams, kad negalima ko nors keisti be vartotojo sutikimo. Štai kodėl jus siutina Windows. Ten patekęs į bylų segtuvą sutinkate kitą bylų rodymo tipą (view) negu buvote nustatę pastarąjį kartą.
Atkreipkite dėmesį į tai, kaip Jūs skaitote laikraštį. Jūs vartote lapus, skaitinėjate straipsnius ir staiga Jūsų žvilgsnis užstringa ties įdomia reklama. Tikriausiai Jūs tęsite skaityti straipsnį, tačiau savo „galvoje pasižymėsite“, kad baigus reikia grįžti prie reklamos. Kada baigsite skaityti atspėkite kas bus? Reklama Jūsų lauks toje pačioje vietoje.
Interneto svetainės turėtų sekti tuo pačiu principu. Nesistenkite atkreipti lankytojo dėmesį kai jis atlieką savo užduotį. Vis tiek nieko nepavyks. Tačiau tada kai įvykdys savi užduotį padėkite jiems atidaryti reklama, arba prie jos grįžti.

Idėja
Kodėl nepadarius galimybės peržiūrėti reklamos bloką, kuris prie štai buvo rodomas svetainėje? Jeigu kiekvienoje svetainėje, kur rodoma reklama būtų nuoroda „pažiūrėti prieš tai rodytas reklamas“, esame įsitikinę, kad reklamos efektyvumas išaugtų. Šis pasiūlymas panašus į pasiūlymą pirmame svetainės puslapyje talpinti nuorodą į naujienų archyvą.

Tikslas – reklamos sėkmė
Stenkitės su reklama kreiptis į lankytoją, kai jam įdomi ir tada kai pas juos tam yra laiko. Netrukdykite kai lankytojas tikrai nesureaguos. Deja, dauguma svetainių naudojami reklamos pateikimo metodai neefektingi. O didindami reklaminius plotus svetainių administratoriai vis daugiau kišasi į lankytojų asmeninį gyvenimą. Judėti priešinga kryptimi nei nori lankytojas ko gero yra neprotinga.

Kritinis balsas
Teko vieną reklamą gaudyti kelias dienas. Tiesiog automatiškai perskaitęs straipsnį spaudžiau mygtuką „atgal“ ir jos jau nesurasi. Ko gero reikėtų kiekviename puslapyje mygtuko „daugiau reklamos“ po kurio paspaudimo visas langas užsipildytų toje svetainėje esančiomis reklaminėmis antraštėmis :).

Šaltinis: www.kriause.com