Kiek kartų atnaujinote savo svetainės grafinius objektus ar turinį? Du kartus? Vieną kartą? Niekada?

Daugelis įmonių vis dar laiko pirmosios kartos tinklapius, nebekuriamus nuo naujojo tūkstantmečio pradžios. Dėl šiuolaikinių standartų „viskas turi būti naudinga“ daugelis jų tapo nemadingi ir kartais klaidinantys. Interneto reikšmę jaučiančios įmonės reguliariai atnaujina svetainių turinį. Pagalvokite, kokį įspūdį lankytojams padarys metų senumo tinklapis.
Lankytojams užtenka nedaug pasenusios informacijos, kad jie nuspręstų priėję aklavietę. Be to, svarbus klientas gali pasijusti įžeistas ir apkvailintas, kai spustelėjęs „skubią“ nuorodą, kviečiančią į artėjantį seminarą, pamatys, kad renginys įvyko prieš metus.

Specialūs tinklapių pasiūlymai.
Akivaizdu, kad verslo tinklapiai yra skirtingi. Šie skirtumai lemia, kaip dažnai reikia atlikti keitimą. Konsultacinės tarnybos gali naujinti tinklapius tik kas ketvirtį ar net vieną kartą per metus. El. komercijos ar tyrimo įmonių tinklapius gali reikėti naujinti kas valandą. Kad ir kokie būtų jūsų poreikiai, dabar galite rasti tinkamą standartinę programinę įrangą ir trečiosios šalies paslaugų teikėjų, atliekančių savo darbą už priimtiną kainą. Pvz., galite naujai pažvelgti į savo seną tinklapį, nenutraukdami jo veikimo.
Čia atrinkta 11 voratinklio pardavėjų ir tobulintojų idėjų, kuriomis remdamiesi galite modernizuoti savo tinklapį be didelių išlaidų.

1. Sumažinkite tinklapio puslapių skaičių.
Voratinklio kūrimo paslaugas teikiančios įmonės „Zeeo Interactive“ direktorius Matt Greer siūlo sutelkti dėmesį į 10–15 pagrindinių puslapių. Kitus populiarius ar dažnai naudojamus puslapius galite suarchyvuoti kaip Adobe PDF ar Microsoft Word dokumentus, tinkamus atsisiųsti.

2. Padarykite tinklapį rinkodaros įrankiu.
Jei dar nesurinkote pagrindinių duomenų, tokių kaip tinklapiai ir ieškos moduliai, kuriuos spustelėję lankytojai ateina į jūsų tinklapį, arba labiausiai lankomi puslapiai, metas pradėti.
Surinkti išsamią informaciją apie lankytojus galite naudodamiesi į paketą įeinančia programine įranga ar voratinklio tarnybos paslaugomis. Anot tinklo atminties naujinimą teikiančios įmonės „Crucial Technology“ atstovo Erin Duckhorn, pirmasis klausimas yra toks: ką, jūsų nuomone, turėtų daryti lankytojai lankydamiesi jūsų tinklapyje? Turėdami atsakymus galite apibrėžti stebėjimo matus, patobulinti turinį, naršymą ir struktūrą taip, kad lankytojai, kuriuos norite patraukti, galėtų greitai rasti tai, ko jiems reikia.

3. Nustatykite el. pašto programą.
Duokite lankytojams motyvą registruotis ar pateikti jums el. pašto adresus. Kai turėsite adresus, siųskite naudingus el. laiškus. Tačiau įsitikinkite, kad turite aiškų leidimą tai daryti, ir nesukelkite daugiau žalos nei naudos siųsdami el. laiškus per dažnai.

4. Sukurkite vertingiems klientams atlyginimą tinklu.
Geriausiems klientams taikykite ypatingus pasiūlymus ir nuolaidas. Pasak voratinklio konsultanto Wally Bock, nenaudodami ypatingų technologijų galite skirti jiems atskirą tinklapio dalį. Be to, galite siųsti jiems specialius pasiūlymus el. paštu.

5. Sutrumpinkite įkėlimo laiką.
Įmantrūs grafiniai objektai ir animacija kliudo pasiekti informaciją. Įsitikinkite, kad lankytojai galės lengvai rasti tai, ko jiems reikia.

6. Suteikite lankytojams daugiau savarankiškumo.
Fairmont Hotels & Resorts atnaujino fairmonthotels.com tam, kad išplėstų galimybę užsisakyti bilietus tinkle. Dabar svečiai, rezervuojantys kambarius tinklu, kartu gali užsisakyti pietus ar SPA paslaugas. Be to, į tinklapį įtrauktas „Fairmont“ planuotuvas, kuris suderina kurorto ypatybes su svečio aprašu ar poreikiais, ir „virtualus durininkas“, siūlantis daugiau informacijos apie paslaugas.

7. Investuokite į turinio tvarkymo sistemą.
Nustokite būti priklausomi nuo statiško HTML. Geriau investuokite į patikimą turinio tvarkymo sistemą(Content Management System „ CMS), kuri leis atnaujinti jūsų svetainės turinį neįtraukiant kūrėjo. Jei dažnai keisite turinį, investicija greitai atsipirks.

8. Užtikrinkite, kad esate matomi ieškos moduliuose.
Didelę dalį senojo ne pelno informacinės grupės BreastCancer.org pagrindinio puslapio dalį užėmė milžiniškas organizacijos logotipas ir pieštas personažas, vardu Polly, todėl ieškos moduliai negalėjo rasti šio tinklapio. Ilise Benun sako, kad gražinant išvaizdą Polly buvo sumažintas ir perkeltas į pagrindinio puslapio viršutinį dešinįjį kampą. Buvo įdėta teksto ir tekstinių saitų, skirtų šio tinklapio vartotojams, ne itin gerai mokantiems naudotis internetu, nukreipti prie jų ieškomos esminės informacijos.

9. Derinkite tinklapį su organizacija.
Galbūt per pastaruosius keletą metų perkūrėte savo verslą pustuzinį kartų. Ar jūsų tinklapis dabar tinkamas? O kaip šalutiniai kanalai ir puslapiai? Viešųjų ryšių įmonės „Public/i“ darbuotojas Kevin McLaughlin pastebi, kad daugelis verslų savo tinklapius sudaro dalimis. Per tam tikrą laiką pridedama naujų skyrių, bet įmonės svetainės kopijose ne visada atspindimi tie patys pranešimai ir išdėstymas. Įsitikinkite, kad jūsų tinklapio pranešimai visada suderinti su ne tinklo rinkodara.

10. Įtraukite padėkų ar pasakojimų apie sėkmę.
Voratinklio strategijos konsultantas Philippa Gamse sako, kad tokių tinklapių yra nedaug, nors taip pelnomas pirkėjų pasitikėjimas. Paprašykite ilgalaikių klientų leidimo juos pacituoti ar skelbti jų istorijas ir gerą nuomonę apie jūsų teikiamas paslaugas kaip pavyzdį.

Bet kuri iš šių idėjų padės atnaujinti jūsų dalyvavimą tinkle. Tačiau tikrasis patarimas yra neaptingti. Jei pakeitėte sritį ar labai išaugo verslas, atkreipkite dėmesį, ar tai atsispindi svetainėje. Visa rinkodara ir pranešimai turi būti vientisi – nuoseklūs, vienarūšiai, daugialypiai ir daugiakanaliai.

Autorius Joanna L. Krotz
Šaltinis: www.microsoft.com