Google PageRank tikriausiai pats svarbiausias algoritmas visame internete.
Internete yra milijardai svetainių, kiekvieną dieną jų atsiranda dar keli milijonai, tad optimalios paieškos problema yra didesnė, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. PageRank yra vienas iš daugelio Google sistemos naudojamų algoritmų, kuris padeda užtikrinti “švarią”, patikimą ir efektyvią paiešką internete. Smashing Magazine straipsnyje apie PageRank yra išvardintos algoritmo savybės ir (dažnai spėjami) jo veikimo principai. Pateikiame keletą svarbesnių pastebėjimų apie Google vertinimo sistemos pagrindą.
PageRank (toliau PR) - tinklapių vertinimo algoritmas, naudojamas Google. Šis įrankis nustato, kiek daug nuorodų yra svetainėje ir prestižą svetainių, kuriuose yra tos nuorodos. Pavyzdžiui, CNN svetainėje keturios nuorodos yra vertingesnės, nei mūsų svetainėje dešimt ar daugiau tokių pačių nuorodų. Tačiau PageRank įrankis visada buvo apytikslis vertinimas, jis niekada neatsižvelgdavo ir nelygindavo svetainių turinio.
Vertinimas yra nuo 0 iki 10. Nulis, tai Google nežinoma svetainė, dešimt - geriausiai vertinama svetainė. PR dabartinis apskaičiavimas nėra žinomas paprastų vartotojų ar svetainių savininkų, tačiau jie bando daryti įvairias prielaidas. Dažniausiai pateikiamas pavyzdys, kai puslapyje A yra nuoroda į puslapį B, reiškia, kad puslapis A atiduoda balsą už tinklapį B.
Ne visų svetainių nuorodos yra vienodai naudingos, siekiant aukšto PR. Svarbi (dažnai lankoma ir turinti aukštesnį PR) svetainė jums suteiks svaresnį balsą, nei mažiau lankoma ar turinti mažesnį PR. Taip pat po kiekvieno PR pasiekimo jums teks nukeliauti vis daugiau žingsnių siekiant dar aukštesnio. Pavyzdžiui, turint PR0 iki PR1 yra tik vienas ar du žingsniai, o link PR3 dar daugiau žingsnių, nei PR2 pasiekti.
Įdomus dalykas ir tai, jog PR nevertina visos svetainės. Jis vertina atskirus tinklalapius. Jeigu randa du panašius tinklalapius su lygiaverte informacija, aukščiau paieškos rezultatuose parodo tą, kuris yra Google manymu yra saugesnis.
Google savo PR atnaujina kas keletą mėnesių, priskirdama vis naujus pagerintus arba sumažintus PR rodiklius, todėl Google Toolbar jūs manote tik kažkuriuo metu užfiksuotus parodymus.
Kas įtakoja ir kas neįtakoja PageRank kilimo?
Naujų tinklapių dėjimas į svetainę gali “numušti” jūsų PR rezultatą. Stambioms svetainėms taip nutinka gana retai, tačiau mažesnėms šis dalykas turi būti labai aktualus. Jūsų tinklapiai gali būti uždrausti, jeigu jie turi nuorodų į kitas uždraustas interneto svetaines, tad būkite atidūs tvarkydami nuorodas. Tokią pačią bausmę galite užsitraukti ir viešindami savo svetainėje nešvankybes ar kitą nelegalią informaciją.
Jūsų PR neįtakoja nuorodos esančios Wikipedia tinklapyje, nes Wikipedia (kaip ir kelios kitos didelės interneto tarnybos) yra nurodžiusi paieškos sistemoms „nesekti“ jų nuorodomis („no follow“ atributas). Jūsų svetainės buvimas Yahoo! paieškos sistemoje neatneša jokios papildomos naudos – galbūt dėl to, kad Google ir Yahoo! yra konkurentai. Reikėtų atsižvelgti ir į tai, jog keletas balsų iš tos pačios svetainės užskaitomi tik vieną kartą, tad sukčiauti čia nepavyks, kaip ir dedant nuorodas pačiam į savo projektą.
Šaltinis: www.nezinau.lt