Vykstant "tokiai ekonominei krizei" žmonės ieško darbo ir atlygio už jį visur, o tai reiškia ir internete.

Internete rasite daugybę pasiūlymų užsidirbti pinigų lengvai ir greitai. Šiame straipsnyje išaiškinama tiesa apie tokius pasiūlymus. Trumpai aprašomos svarbiausios uždarbio internete rūšys ir dėsniai.

Pirmieji interneto svetainių lankomumo skaitikliai buvo pagrįsti HTTP serverio registro (log) analize.
Registro įrašai būdavo automatiškai analizuojami ir iš jų surenkama lankomumo statistika pagal IP adresus. Vėliau atsirado CGI įskiepiai, kurie aktyviai skaičiuodavo svetainės lankomumą. Pradėjo kurtis ir firmos, teikiančios skaitiklių paslaugas ir papildomą analizę.
Ką skaičiuoja skaitikliai? Paprastai tariant, jie skaičiuoja svetainės lankytojus. Tačiau kad suprastume, kaip jie juos skaičiuoja, reikia apsibrėžti, kas yra svetainės lankytojas.

Yra dvi pagrindinės uždarbio iš domenų sritys, tai domenų parkavimas(domain parking) ir pardavimas (domain resale).

Užsiimant pirmąją sritimi, reikia turėti domenų turinčių natūralaus arba užsilikusio nuo senų projektų lankomumo. Tik nepradėkit kurti trumpalaikių projektų su mintimi, jog vėliau galėsite naudoti jų domenus parkavimui, tai tikrai nėra kelias į sėkmę. Jums reikia pirkti tokius domenus, kurie iškart yra lankomi, o ne tokius, kuriuos lankomais ketinate padaryti patys.

Raktinių Žodžių Naudojimas

Raktinių žodžių naudojimas puslapio pavadinimo [title] žymoje.
Jeigu reikėtų rinktis atlikti tik vieną optimizavimo veiksmą svetainėje, sukurčiau būtent tinkamas meta title žymas. Tai yra vienas iš svarbiausių faktorių, įtakojančių google paieškos reitingus, o be to šioje eilutėje paryškinti raktiniai žodžiai, smarkiai padidina paspaudimų skaičių (CTR).

Žymiai dažniau nei reikėtų, svetainių kūrėjai visų pirma galvoja apie paieškos sistemas.
 
Tai gali garantuoti gerą lankomumą, tačiau tokios svetainės neretai tampa visiškai bevertės paprastam lankytojui. Internetas buvo sukurtas skleisti informaciją “masėms”, vertėtų tai prisiminti kuriant svetainę.

Jeigu kurdami galvojote tik apie paieškos sistemas, gausite geresnį jų įvertinimą, tačiau, vos tik apsilankęs, lankytojas vargu ar panorės užsibūti čia ilgiau, tuo labiau grįžti sekantį kartą. Iš kitos pusės, jei kurdami mąstysite apie lankytoją, kiekvienas naujas apsilankymas atneš ilgalaikės naudos, nes susidomėjęs jis ne tik ilgiau pasiliks jūsų svetainėje, bet ir apsilankys pakartotinai. Pakartotinų apsilankymų didinimas - štai pagrindinis mūsų tikslas.

Google PageRank tikriausiai pats svarbiausias algoritmas visame internete.

Internete yra milijardai svetainių, kiekvieną dieną jų atsiranda dar keli milijonai, tad optimalios paieškos problema yra didesnė, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. PageRank yra vienas iš daugelio Google sistemos naudojamų algoritmų, kuris padeda užtikrinti “švarią”, patikimą ir efektyvią paiešką internete. Smashing Magazine straipsnyje apie PageRank yra išvardintos algoritmo savybės ir (dažnai spėjami) jo veikimo principai. Pateikiame keletą svarbesnių pastebėjimų apie Google vertinimo sistemos pagrindą.

Interneto vardas (domenas) tai jūsų adresas internete, būtinas, kad jūsų svetainė būtų pasiekiama.

Todėl labai svarbu pasirinkti tinkamą domeną. Jis turi būti trumpas, lengvai įsimenamas ir leisti suprasti, apie ką yra svetainė.

Galūnės parinkimas
Interneto adreso galūnė parenkama pagal tai į kokius interneto vartotojus orientuotuota svetainė, taip pat nuo to kokia yra svetainės paskirtis. Galūnė .lt – jei daugiausia svetainės lankytojų iš Lietuvos, .lv – Latvijos, .de – Vokietijos ir t.t.

Patyrę interneto svetainių kūrėjai pasakys jums: „Tiesiog sukurkite svetainę – ir į ją niekas neužeis“. Tai tiesa. Tiesiog sukurta svetainė nepritrauks lankytojų.

Reikia padirbėti, norint vieną kartą į svetainę privilioti klientų, ir dar daugiau dirbti, kad jie sugrįžtų. Dauguma žmonių randa interneto svetaines naudodamiesi ieškos moduliais, pavyzdžiui, Google.com. Google ieško beveik pusė visų interneto vartotojų. Yahoo! ir MSN yra kitos populiariausios ieškos svetainės.

Verslo svetainė leidžia būti tinkle, supažindinti klientus su savo verslu ir galbūt gauti naujų pajamų iš tinklo parduotuvės.

Tačiau kaip sukurti tinklapį? Ko reikia, kad jis būtų efektyvus ir leistų klientams jaustis gerai dėl to, kad dirba su jumis? Sukurti paprastą tinklapį techniškai nesunku – kasdien voratinklyje maišosi tūkstančiai naujų tinklapių. Žodis „maišosi“ dažnai apibūdina tai, kaip jos atrodo ir veikia. Šie šeši žingsniai padeda sukurti tinklapį, kuris daro gerą įspūdį esamiems ir galimiems klientams.

Tyrimo sumetimais teko apsilankyti portale “one.lt”. Paskutinį kartą ten lankiausi prieš septynerius metus. Reklamos kiekis portale pribloškė.

Paslaugų brangumas taip pat. Pamiršote slaptažodi? Tai jums kainuos du litai? Manau, kad agresyvus reklamos kiekis tokiuose portaluose įmanomas tik dėl vartotojo neišprusimo. Toks reklamos kiekis, kokį suvartoja statistinis socialinio portalo vartotojas Lietuvoje, nebūtų įmanomas Vakaruose. Kitas argumentas, kuris, mano nuomone, pateisina “darau ką noriu” - konkurencijos lygmuo…

Kas tinka visam pasauliui, tas netinka Lietuvai ir atvirkščiai. Šiandien noriu pakalbėti apie antraštes (Headline).
Atsivertus wikipedia.org apibrėžimą, parašyta, kad Headline (Antraštė) – yra tekstas dažniausiai rašomas virš straipsnio ir apibrėžiantis žemiau esančio straipsnio esmę. Ir visi tikriausiai pastebėjote, kaip neriasi iš kailio dienraščiai, sugalvodami vis labiau intriguojančius ir dėmesį patraukiančius straipsnių pavadinimus. Atsivertus Lietuvos ryto interneto puslapį, matome „Sveikatos sergėtojai – tradicijų šunkelėse“.

Trečiosios „Google“ on-line konferencijos web-masteriams metu John Mueller, „Google“ analitikas iš Šveicarijos, perskaitė pranešimą apie web-masterių mitus.

Žemiau pateikiamas detalus šio pranešimo aprašymas.

1 Lygis: Pasimetęs
Naujokas, kuris ką tik sukūrė svetainę ir staiga iškilo poreikis ją pareklamuoti.

  • Reikia užregistruoti svetainę į top 40 paieškos sistemų ir taip pakliūsi į Nr.1 Google poziciją
  • Galima populiarinti ir rašant komentarus bloguose, įvairiuose portaluose, kuo daugiau prirašysi, tuo daugiau žmonių sužinos.

Kiek kartų atnaujinote savo svetainės grafinius objektus ar turinį? Du kartus? Vieną kartą? Niekada?

Daugelis įmonių vis dar laiko pirmosios kartos tinklapius, nebekuriamus nuo naujojo tūkstantmečio pradžios. Dėl šiuolaikinių standartų „viskas turi būti naudinga“ daugelis jų tapo nemadingi ir kartais klaidinantys. Interneto reikšmę jaučiančios įmonės reguliariai atnaujina svetainių turinį. Pagalvokite, kokį įspūdį lankytojams padarys metų senumo tinklapis.
Lankytojams užtenka nedaug pasenusios informacijos, kad jie nuspręstų priėję aklavietę. Be to, svarbus klientas gali pasijusti įžeistas ir apkvailintas, kai spustelėjęs „skubią“ nuorodą, kviečiančią į artėjantį seminarą, pamatys, kad renginys įvyko prieš metus.

Ar esate tikri, kad Jūsų siunčiami elektroniniai naujienlaiškiai pasiekia pageidaujamą auditoriją? Kad jie pereina virusų ir elektroninių šiukšlių filtrus?

Kad iš karto nekeliauja į šiukšlių dėžę? Kad patraukia lankytojų ar skaitytojų dėmesį ne vien tam, kad būtų ištrinti? Ir galiausiai ar jų skaitytojai yra suinteresuoti ir aktyvūs vartotojai?

Egzistuoja paprasta sėkmės taisyklė Internete: Padaryk savo svetainę naudingą žmonėms ir pranešk jiems apie tai.

Sukurti Interneto svetainę yra tik pirmas žingsnis, o antras, ir nemažiau svarbus, būtų pritraukti į Jūsų svetainę lankytojus ir juos paversti klientais. Tačiau kaip tai teisingai padaryti?
Statistika sako, kad apie 80% lankytojų vienaip ar kitaip svetaines randa per paieškos sistemas, tokias kaip Google, Yahoo, Msn ir kitas. Bet, kad jus rastų, ar užtenka vien tik jose užsiregistruoti? Pateiksiu paprastą, bet akivaizdų pavyzdį:

Dauguma žmonių domisi SEO – optimizacija paieškos sistemoms (toliau OPS), tačiau, visiškai nežino apie tai, kad Google per daug didelis ir sumanus kūrinys, o jo kūrėjai, greičiau genijai, o ne kvailiai, kurie nesusimąsto apie techninį OPS.

Google kūrėjai atvaizdavimą savo paieškos sistemoms stengėsi padaryti kuo „natūralesniu“, todėl kaip nustatomos pozicijos paieškos sistemos rezultatuose iki galo nežino nei vienas OPS specialistas. Vykstant šiai kovai tarp Googles ir žmonių Google sumanė sprendimą, jog aptikus techninę optimizaciją paieškos sistemoms, jį uždeda baudą puslapiui.

Jūs sukūrėte svetainę. Nuostabu!

Bet jei jau patraukėte lankytojų dėmesį, kaip ketinate priversti juos grįžti? Žinoma, jūs norite, kad grįžtų ne kiekvienas lankytojas, o tik klientai ir galintys jais tapti. Jūsų tinklapyje publikuojami straipsniai ir kitas turinys turi būti aktualus, įdomus ir tinkamai parašytas. Specifinis turinys suteiks jūsų tinklapiui galimybę pasiekti tikslinius lankytojus, naudojančius ieškos modulius.
Štai septyni būdai priversti klientus grįžti į jūsų svetainę.

Ev Williams, sėkmingų interneto projektų Blogger ir Odeo savininkas nusprendė padėti savo pradedantiems kolegoms.

Jis sudarė 10 patarimų pradedantiems interneto projektams.
Reikia patikslinti, kad sąraše yra ne dešimt o vienuolika taisyklių. Šias taisykles turi žinoti kiekvienas, kuris ketina pradėti verslą internete.

Kompanija „Google“ stengiasi sukurti „tobulą paieškos sistemą“, - pasak vieno iš jos įkūrėjų Larry‘io Page‘o, - „kuri tiksliai suprastų, ką jūs turite galvoje ir pateiktų jums pageidaujamus rezultatus“.

Todėl „Google“ nepaliaudama siekė naujovių ir nesitaikstė su esamų paieškos modelių apribojimais. Dėl to „Google“ sukūrė savo asmeninę pateikimo infrastruktūrą ir pažangią „PageRank™“ technologiją, pakeitusią principą, kuriuo atliekamos paieškos.

Yra daug priežasčių dėl kurių reklama svetainėje neveikia.

Tačiau kur kas blogiau kai ta reklama yra reikalinga lankytojui, tačiau pastarasis jos nepastebi. Kaip taip gali būti? Pradžioje pakalbėkime, kodėl tekstinė reklama taip gerai veikia paieškos svetainėse?
Kiekvienas lankytojas turi savo tikslą. Gal jis šiuo metu nori sužinoti apie skaitmenines kameras, arba nusipirkti knygą? Bet kokiu atveju lankytojo dėmesys sutelktas į tikslo pasiekimą. Visą kitą jis ignoruoja. Kada vartotojas surenka raktinį žodį paieškos laukelyje, reklaminis skelbimas, kuris atrenkamas pagal raktinį žodį, betarpiškai susijęs su tuo, ko reikia vartotojui. Todėl vartotojai ir skaito šiuos skelbimus, ir spaudžia juos. Žinoma, kad ši reklama patrauklesnė net už patį paieškos rezultatą, nes čia yra reklamos užsakovas. Jis suinteresuotas suformuluoti patrauklų pasiūlymą ir aptarnauti klientą.